2130 job i Sønderjylland 251 job i dette område
2130 job i Sønderjylland 251 job i dette område

topjob

Udviklingsteknikker - Elektronik
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
I TECHLINE® leverer vi aktuatorløsninger til industrikunder i hele verden, lige fra store globale koncerner til mindre lokale virksomheder. Vores produkter bliver anvendt mange spændende steder; blandt andet inden for landbrugsmaskiner, industriel automatisering og selvkørende robotter.



Vi søger en elektronikfagtekniker, som brænder for afprøvning og fejlfinding i udviklingsarbejdet. Du vil blive en vigtig del af vores udviklingsproces – især i forhold til kvalitetssikring af vores elektronikdele i løbet af udviklingsprocessen. Det er en hverdag der er varieret og omskiftelig, så det er vigtigt at du trives med omskiftelighed og en del ad hoc opgaver. Du bliver en del af et elektronikudviklingsteam på 4 mand som har et tæt samarbejde.





Primære opgaver:

Montage og afprøvning af HW prototyper for udviklingsafdelingen.
Fejlfinding i forbindelse med udviklingsopgaver.
Deltage i projektarbejde, Herunder planlægge, udføre og rapportere om udførte test.
Dokumentation af udførte test (test rapporter).
Foretage test eksternt (F.eks. EMC test).
Håndtering af prototyper og forsøgsmodeller.
Hjælp til salgsafdelingen med opstilling af test; herunder tilslutning af udstyr m.m.
Holde styr på udviklingsafdelingens instrumenter, værktøj og andet udstyr
Holde sig ajour med relevante emner inden for faget.



Du:

Er uddannet elektronikfagtekniker – gerne med et par års erfaring
Arbejder i dag i en lignende stilling eller som vedligeholder
Har erfaring med elektronik fejlfinding og lodning
Er serviceminded og nyder at samarbejde med andre – både internt og eksternt
har et godt overblik og udviser rettidig omhu i forhold til involvering af forskellige parter
trives med at der ikke er to dage der er ens
er ansvarsbevidst, struktureret og har fokus på detaljer
kommunikerer godt på dansk og engelsk - både skriftligt og mundtligt

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Shippingkoordinator
Agramkow A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Trives du i en uformel og international virksomhed, hvor du har mulighed for at præge dit job? Kan du have mange bolde i luften uden at miste overblikket? Er du samtidig detaljeorienteret og har en stærk forretningsforståelse?

Vi søger en erfaren og kompetent shippingkoordinator eller speditør til vores logistik- og forsendelsesafdeling til at varetage alle processer omkring leveringen af AGRAMKOWs løsninger til kunder i hele verden. Du får en varieret hverdag, gode samarbejdspartnere og ikke mindst engagerede og kompetente kollegaer.


Koordinerende rolle i global industrivirksomhed

Med reference til virksomhedens Director of Operations & Delivery, skal du sikre, at alle forsendelser planlægges og koordineres med de samarbejdspartnere, der benyttes inden for sø-, luft-, og vejtransporter. Du bliver ansvarlig for alle forsendelsesdokumenter, herunder håndtering af komplekse betalingsformer, såsom remburser. Du bliver en del af vores dynamiske shippingteam bestående af dig selv og en kollega. Du tilbydes et selvstændigt og alsidigt job, hvor der er mulighed for personlig indflydelse og udvikling.


Organisering af internationale forsendelser:

Som Shippingkoordinator i AGRAMKOW, bliver du ansvarlig for alle processer omkring levering, samt planlægning og koordinering af forsendelser. Dette inkluderer:

Ansvar for forsendelsesdokumenter
Booking og fakturering af salgsordrer
Booking og fakturering af projektordrer
Behandling og håndtering af remburser
Daglig dialog med speditører, udenlandske datterselskaber, agenter m.fl.


Struktureret teamplayer med sans for detaljen

Du har en speditør-, logistik- eller shippinguddannelse, kommer fra en tilsvarende stilling og har solid erfaring med eksport, gerne globalt. Du er stærk i billingplaner og fakturering og det ville være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med remburser. Kendskab til SAP er en fordel, men heller ikke et krav, men det er vigtigt at du er stærk i brugen af IT. Har du kendskab til farligt gods, vil dette også være en fordel. Vi forventer, at du behersker engelsk i skrift og tale, og med fordel også tysk.

Som person er du service-, og løsningsorienteret. Du er proaktiv og god til at prioritere og planlægge dine opgaver. Det er vigtigt, at du tager ansvar og har evnen til at arbejde selvstændigt.


International rolle med gode udviklingsmuligheder

En spændende og fleksibel stilling i en international virksomhed med højt til loftet og en uformel tone. AGRAMKOW kerer sig om sine medarbejdere og har fokus på work-life-balance, hvorfor du også har mulighed for at sætte præg på, hvornår det passer dig bedst at arbejde. Derudover vil du også opleve, at der er fokus på både din personlige og faglige udvikling. Stillingen er en fuldtidsstilling.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Kloakhåndværker
Arkil A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Vi mangler lige nu en medarbejder, der har erfaring med drifts- og reparationsopgaver på vand- og kloaknettet. Arbejdsopgaverne vil være afvekslende og skal udføres i og omkring Tønder Kommune, hvor du bliver den ene halvdel af et kørende to-mandshold med bil og minigraver.


Hos os får du

Arbejde i en spændende virksomhed, der er kendt for sin faglighed, ordentlighed og hvor fokus på sikkerhed og arbejdsmiljø vægtes højt og hvor vi tilbyder en alsidig hverdag med varierende arbejdsopgaver. I Arkil investerer vi i vores medarbejderes udvikling og efteruddannelse så du løbende får mulighed for at opdatere din viden indenfor dit arbejdsområde.

Som den ene part i et team på to vægtes samarbejde og hjælpsomhed meget højt. Du aflønnes efter dine kvalifikationer og får sundhedsforsikring samt god pensionsordning.


Om dig

Du har erfaring fra lignende job i entreprenørbranchen
Du er evt. uddannet som anlægsstruktør
Du har erfaring med vand og kloak
Du har rutine i kørsel med minigraver
Du er mødestabil
Du sætter en ære i vedudført arbejde
Du har gode samarbejdsevner og en positiv indstilling
Du har som minimum kørekort til alm. personbil kategori B eventuelt suppleret med trailerkort kategori E
Du vægter sikkerhed og arbejdsmiljø højt
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Shipping Koordinator
Agramkow A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Vi søger en erfaren og kompetent shippingkoordinator eller speditør til vores logistik- og forsendelsesafdeling til at varetage alle processer omkring leveringen af AGRAMKOWs løsninger til kunder i hele verden.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Student Assistant in Business Development at H.P. Therkelsen
HPT
Syddanmark
6330 Padborg
Are you passionate about Digitalization, data analysis and a data-oriented projects? H.P. Therkelsen, is seeking a dedicated and talented student assistant to support our Business Development department on our digitalization journey.

As a student assistant, you will be a part of our journey towards enhancing our BI setup, data analysis and much more. You will engage in developing our Data Warehouse with the opportunity to dive into simulations, predictive analytics, AI, and the implementation of new systems and apps. Your work will contribute significantly to transforming us into a more data-driven company.

Your Responsibilities:
• Support the development of state-of-the-art BI setup, data analysis and reporting tools
• Engage in the development and optimization of our Data Warehouse
• Collaborate on projects involving simulations, predictive analytics and AI
• Contribute to process optimization and the automation of KPIs across the organization
• Analyze and process data, supporting the Business with insights
• Help to optimize and automate processes while maintaining data quality and integrity.

About You:
• You are currently pursuing a relevant higher education e.g. innovation & business engineering, Data technical studies, economics or similar fields
• A data-driven mindset with the ability to apply it in your daily work
• Strong analytical skills with the capability to analyze and interpret data
• Experience with SQL or other coding languages
• Power BI and SSAS competences is a plus
• Curious, Independent, proactive, and willing to take initiative
• Fluent in English or Danish
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Kvalitetsingeniør med produktansvar
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Brænder du for kvalitetssikring, og drømmer du om at bruge dine tekniske kompetencer og menneskelige egenskaber i en global virksomhed? Så er dette jobbet for dig!



Som kvalitetsingeniør i produktlinjen for MEDLINE® & CARELINE® aktuatorer bliver det dit ansvar at sikre kvaliteten i hele processen fra leverandør til kunde. Din dagligdag vil være præget af en bred kontaktflade på tværs af organisationen, og ansvarsområdet dækker både håndtering af kundesager, kvalitetssikring af de interne montageprocesser og at vores leverandører leverer i den rigtige kvalitet. I den forbindelse vil du også skulle deltage i leverandørbesøg hos vores leverandører.



Produktlinjen er en montageafdeling, hvor vi er ca. 140 produktionsmedarbejdere og 18 funktionærer med ansvar inden for arbejdsledelse, PT, kvalitet, planlægning og disponering. Vores afdeling består af engagerede medarbejdere, der er gode til at hjælpe hinanden med de mange problemstillinger, vi møder i løbet af en dag.



Du bliver en del af vores MEDLINE® & CARELINE® segment, der leverer aktuatorer til hospitals- og plejesektoren. Vi vægter en fornuftig work-life balance og har højt til loftet. Vores kultur er præget af åbenhed, ærlighed og en vilje til altid at gøre det bedre.



Primære arbejdsopgaver

Ansvar for udvalgte produkters samlede kvalitet – herunder systematisk arbejde med løbende forbedringer
Sikre forbedringstiltag hos leverandører – herunder vedligeholde handlings- og aktivitetsplaner i forhold til leverandørkvalitet
Behandle kundereklamationer i samarbejde med kvalitetsafdelingen – herunder udfyldelse af 8D rapporter
Ansvar for sikring af kvaliteten ved introduktion af nye produkter og/eller processer
Løbende overvåge og følge op på kvalitetsmål og kvalitetsomkostninger
Afhjælpe produktionsfejl gennem koordinering og prioritering af aktiviteter



Du

er (ny)uddannet produktions-, maskin-, eller mekatronikingeniør
er imødekommende, god til at kommunikere på alle niveauer i organisationen og motiveres af at samarbejde med andre
er analytisk anlagt og brænder for at sikre, at der er styr på detaljerne
stiller krav og går ikke på kompromis med kvaliteten af dit arbejde
arbejder struktureret og evner at skabe overblik og prioritere i en hektisk hverdag
kan lide at have mange bolde i luften og formår at holde hovedet koldt – også når det går stærkt
kan kommunikere på dansk og engelsk i skrift og tale. Tysk er en fordel
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
IT Solution Architect
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Are you looking for an opportunity to use your IT Architect experience to take the lead in a successful international B2B company around digital production? Then this is the opportunity you are looking for!

We are looking for an experienced and passionate Solution Architect to support all the great digitization initiatives that are ongoing in LINAK. You will be our new member of the IT Architect team, that is working globally and across all functional areas. The key focus is on designing and supporting solutions that will be long lasting, reduce complexity and optimize our system landscape.

Your focus area will be the IT architecture for solutions supporting our digital production roadmap, that can support a hybrid setup between on-prem and cloud solutions.


You will

Drive the architecture in line with Enterprise Architecture and the LINAK strategy
Work with project scopes, solution design & descriptions, hereunder defining project phases, application features, and solution requirements
Monitor new technological advances in the manufacturing domain
Develop and maintain policies, standards, and guidelines to ensure that a consistent framework is applied across the company
Have the technical responsibility in implementation projects
Give technical sparing to the manufacturing domain organization


Skills, knowledge & experience

Hold a relevant bachelor or master degree
Have experience from working within IT and business
Have experience within Microsoft Azure, MES, ERP, PLM and industrial IoT
Experience with project management, change management and agile methodologies
Knowledge of ISA 95 and Industry 4.0
Have a holistic view, focus on E2E scenarios and implement ‘best practices’ solutions
Strong communicator and successfully aligning many stakeholders
Speak, read and write English at a professional level. Danish is also preferred
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Projektkonstruktør
Lachenmeier Monsun
Syddanmark
6400 Sønderborg
På vegne af Lachenmeier Monsun A/S søger Career | a JKS Company en dygtig og selvstændig projektkonstruktør med potentiale, til deres konstruktionsafdelingen.

Lachenmeier Monsun har et mål om at være de bedste i branchen. De udvikler sig konstant, investerer i fremtiden og vokser stødt - både organisatorisk, systemmæssigt og produktionsteknologisk. Konstruktions- og projektafdelingen har en bærende og central funktion i denne udvikling. Der er behov for at udvide afdelingen med en kollega til konstruktions- og projektarbejde i forbindelse med anlæg til korn- og foderstofindustrien, havneterminaler samt anlæg til håndtering af biobrændsel.


Dine arbejdsopgaver

Dine hovedopgaver som projektkonstruktør er at udfærdige projekttegninger i Autodesk Inventor og konstruere projektrelaterede maskiner og diverse konstruktioner. Det er lige fra videreudvikling af råskitse til at få tilpasset og inkorporeret deltegninger til det færdige projektlayout.

Udarbejdelse af de dertil hørende styklister vil også være en del af dit arbejdsområde. I forbindelse med projekterne vil løbende sparring og samarbejde med projektlederne og produktionen være en selvfølge for dig.

Som en naturlig del af arbejdet vil kontakt til kunder og leverandører også forekomme.

Efter grundig introduktion og oplæring i Lachenmeier Monsuns kerneprojekter og måde at arbejde på, kan ansvaret for mindre projekter også blive en del af en spændende og afvekslende hverdag

Du bliver en del af et bestående engageret projektteam på ca. 15 medarbejdere under frie arbejdsforhold og i moderne omgivelser.


Om dig

Du har taget en videregående uddannelse til enten maskintekniker, produktionsteknolog eller lignende, med baggrund fra maskin- og projektverdenen.

Du skal have lyst og forståelse for at arbejde i en projektorienteret verden og vi forventer at du kan lide at konstruere og tegne. Vi ser gerne at du har viljen og potentialet til at involvere dig i projekterne.
Til gengæld tilbyder vi spændende og udfordrende opgaver i et uformelt miljø og i samarbejde med gode kollegaer.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Accounts Manager, Singapore
Agramkow A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Are you an independent and qualified accountant with a knack for varied tasks? Can you perform timely within financial reporting and is meticulousness one of your virtues? We are looking for a responsible and experienced accountant to join our team in Singapore.


Tasks and Responsibilities

With references to our Managing Director, Asia Pacific, you will be responsible for securing and maintaining our accounting system, handling transactions and invoicing, managing our payroll, and providing excellent service to our organization. You will have a wide breadth and variation of tasks, ranging from bookkeeping, financial controlling to travel reimbursement and payroll.

You have experience with accounting software and detail-oriented work, as this role requires precision and a focus on all facts and details. In addition, it is important that you are familiar with rules and regulations related to accounting.

Strong communication skills in English, both in writing and in speech, are also a must, as you will communicate regularly with our Headquarter in Denmark.


Skills and Experience

The right candidate for the job has an ACCA or other relevant degree within accounting. You have a minimum of five years experience in a MNC environment.

In addition, the following prerequisites will be required:

Handling of financial documentation, including recording transactions and invoices
Maintaining an accurate and up-to-date accounting system
Handling payroll and related tasks, including tax filing
Generating and communicating financial reports
Analyzing performance and developing financial and operational goals
Knowledge of relevant laws, tax rules, that are applicable for SIngapore
Experience with SAP
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
SUPPORTMEDARBEJDER
HPT
Syddanmark
6330 Padborg
Vi søger supportmedarbejder
Er du studerende, og kunne du tænke dig et spændende arbejde ved siden af dine studier, så søger vi en supportmedarbejder til speditionen.

Dine primære opgaver er
• Håndtering og sortering af papirer fra vores største kunder
• ”Pakning” af ture (dokumenter) til vores chauffører
• Udfærdige aflæsser- samt læsselister til vores lager

Dine kvalifikationer
• Mødestabil og positiv
• Skal kunne begå sig på dansk eller tysk
• Har lyst til ”pligterne”, som er en naturlig del af at fungere på en arbejdsplads
• Skal kunne kommunikere og samarbejde med afdelingens øvrige medarbejdere
• Klar på at lære nye ting
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
UNGARBEJDER CO-PACK
HPT
Syddanmark
6330 Padborg
Vi søger unge deltidsmedarbejdere til pakkeafdeling
Leder du efter dit første job, og er du under 18 år, så søger vi kolleger, som kan indgå i et team af dygtige medarbejdere, der ompakker og ekspederer forskellige produkter for vores kunder. Det er VIGTIGT, at du har lyst til at arbejde og kan tage fat.

Dine primære opgaver er
• Pakning af forskellige varer
• Lettere oprydning
• Der arbejdes i en selvkørende afdeling, som stiller krav til moden indstilling til arbejdet

Dine kvalifikationer
• Mødestabil og positiv
• Skal kunne begå sig på dansk eller tysk
• Har lyst til ”pligterne”, som er en naturlig del af at fungere på en arbejdsplads
• Skal kunne kommunikere og samarbejde med afdelingens øvrige medarbejdere
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Teknisk fjernvarmesælger
METRO THERM
Syddanmark
6100 Haderslev
På vegne af METRO THERM i Distrikt syd søger Career | a JKS Company en teknisk fjernvarmesælger. Er det dig, der skal med på holdet?


Om stillingen

Du vil få ansvaret for Distrikt Syd, bestående af Sydjylland, Fyn og Langeland, hvor du skal arbejde både med vedvarende salg og tilbudsgivning til vores grossister, installatører og fjernvarmeværker, rådgivende salg til ingeniører og rådgivere samt opsøgende salg.

Din hverdag vil være en blanding mellem kørsel i distriktet samt skrivebordsarbejde på kontoret eller hjemme. Fordelingen mellem eksisterende kunder og nysalg vil ligge på ca. 80/20. Udover de daglige opgaver vil du deltage i messer, salgsmøder og andre fysiske møder.

Vi forventer, at du har en teknisk forståelse inden for fjernvarmeprodukter - evt. er du uddannet VVS-installatør, samtidig med at du brænder for det kommercielle, og gerne med nogle års erfaring inden for salg, hvor du bl.a. har udarbejdet tilbud. Som person arbejder du struktureret og målrettet og er god til at følge dine opgaver til dørs. Derudover er du god til at lytte og køre ud til dine kunder- nuværende som kommende.


Til dine kvalifikationer hører derudover:

MS Office pakken på brugerniveau
Tilbudsgivning i CRM-system eller lignende
Gerne kendskab til projektstyring
God til at samarbejde
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
EL-ingeniør til R&D
Agramkow A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Er du en dygtig El-ingeniør med flair for produktudvikling med afsæt i det el-tekniske område? Driver du dine egne opgaver og går gerne foran i projekt teams og byder ind med dine faglige kompetencer? Så er du måske den ingeniør vi søger til vores Hardware Technology team.
Du bliver en del af et dedikeret team, der bidrager til effektiv eksekvering og udvikling af projekter og produkter af høj kvalitet, herunder udvikling af nye produkter. For den rigtige kandidat er der mulighed for både faglig og professionel udvikling.

Udvikling og kvalitetssikring af elektriske konstruktioner
Du kommer til at referere til Technology Manager, Hardware men i dit daglige arbejde kommer du til at indgå i tværfaglige projektteams, hvor du i tæt samarbejde med projektledere og øvrige projektmedlemmer vil stå for den EL-tekniske del af projekterne, herunder udvikling og test af prototyper i forbindelse med eksekverings- og udviklingsprojekter. Derudover har vi et ambitiøst roadmap, som skal videreudvikle hele vores produktprogram og du vil få en central rolle i realiseringen af dette roadmap.

Ydermere vil dine arbejdsopgaver blandt andet omfatte:

Overdragelse af projekter til produktion
Specificering af udstyr, opgaver og processer
Udvikling og vedligehold af elektrisk konstruktion i EPLAN
kvalitetsdokumentation og test specifkationer

Derudover vil du på områder, der ligger inden for dit ekspertise område, blive ansvarlig for at videreformidle denne viden til kolleger samt undervisning af kunder.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
HR Specialist (d/m/f) in the catering industry
Areas Danmark ApS
Syddanmark
6430 Nordborg
To strengthen our team for the new opening of CenterParcs, Park Nordborg in Denmark, we are looking for a HR Specialist in the catering industry.

Would you like a job where you can make a difference? Then become part of our team! More than 17,000 people in 10 countries worldwide are already part of the Areas family. We are always passionate about what we do, love to host and welcome our guests with an inviting and modern catering experience.

For more than 55 years, our partner Center Parcs has been the place where you can experience unforgettable moments with your loved ones. With cosy holiday homes surrounded by beautiful nature.


WHAT WE OFFER:

Above-average salary : Fair pay.
Bonus payments : Special payments.
Friendly team atmosphere : Great colleagues.
Flexible working hours : Working hours that suit you.
Stability and security : Reliable international company.
Company canteen : Delicious and affordable food.
Free access to the swimming pool : Free swimming.
Free parking : Free parking spaces.
CenterParcs discounts : Relax with our discounts.
Restaurant discounts : Enjoy 20% cheaper.
Development opportunities : Your career, your future.


YOUR TASKS:

You will play a proactive role in building our new team and organising the HR department and be responsible for recruitment
You will be responsible for the entire administrative support of employees from joining to leaving, e.g. contracts, time recording (Atoss), labour
law, etc. and organise the HR office
You will take care of the preparatory payroll accounting for the external payroll office
You advise and support our specialists and managers in all HR-related matters and are the point of contact for our employees
You are a reliable point of contact for authorities, social insurance providers, pension funds and other external contacts
You organise and document employee training courses
You prepare reports and personnel statistics
You will work closely with the park manager and other internal contacts


YOUR EXPERIENCE:

Several years of relevant professional experience in the field of human resources
First experience in employee management desirable
Good knowledge of Danish labour, social security and payroll tax law
Very good written and spoken Danish
Good knowledge of German and/or English
Structured way of working, strong communication skills, assertiveness and a positive attitude
Hands-on mentality and enthusiasm for helping to shape the new development of the park
Good knowledge of common MS Office programmes, especially Excel
Experience in recruitment, ideally also abroad
Ideally knowledge of the Atoss time recording system


We look forward to getting to know you! Apply now in just a few minutes by e-mail to: karriere@areas.com or via the online application form through "Se jobbet" in the blue box below.



Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
System Engineer, Regional Service, Singapore
Agramkow A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Are you a technical enthusiast with flair for effective communication and a passion for on-site project implementation? Can you troubleshoot with finesse and communicate technical solutions effectively? If you are service-minded, technically adept, and ready to work globally, our new Singapore-based position as a Service Support Engineer might be your next exciting challenge!

Duties and Responsibilities
With reference to the Service Lead in AGRAMKOW Asia Pacific, you will be responsible for incoming requests from customers, regarding issues from technical support, maintenance advice to escalation of requests. Channels of these requests can be via telephone, e-mail and/or via our Customer Management System. You will be part of an international service team with colleagues all over the world.

During your onboarding, AGRAMKOW will provide extensive training in Singapore and in the Head Office in Denmark. Your experience in planning, scheduling, and conducting both technical and management facets will shine, as you have strong interpersonal and effective communicative skills and bring them into play. You work both independently and collaboratively across country boarders. You do this in an ambassadorial manner, being aware that you are an important part of our regional center of competences and service support.

In addition to this, you should be open-minded and always be approachable, especially during on-site customer visits. During these visits, you will support and advise customers in any matter relating to the maintenance of equipment, software configurations and training.

You know how to prepare comprehensive project reports and excel at turning project progress into reliable reports. Therefore, basic electrical knowledge and understanding of electrical - and mechanical drawings is a must. Your role also involves preparing of installation drawings, ensuring every detail aligns seamlessly.

The position is located in Singapore. Your travel coverage will be within the Asia Pacific Region. The role will require travel of at least 30% of a year.

You will also be required to provide stand-by cover, that may require attendance at customer site outside of normal working hours.

Skills and Requirements
You hold a relevant technical education, such as a degree in Electronics and Computer Engineering or similar. In addition, the following will be required:

A minimum of three years’ experience in an industrial or automation-based project environment.
In depth understanding of IT-hardware and networking concepts.
Working knowledge of SQL databases and query language is preferred.
Knowledge of process systems for HVAC or industrial production/manufacturing environment is a plus.
Knowledge of Data Systems for production/manufacturing environment is a plus.
Self motivated, enjoys meeting new people and able to work well in a team environment.

As you will be part of an international team, proficient level of English is a must – spoken and in writing. Fluent Mandarin is an advantage.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Kom i lære som lager- og logistikoperatør
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Har du bestået eller er i gang med grundforløbet som lageroperatør, og ønsker du en alsidig uddannelse inden for bl.a. varemodtagelse, forsendelse, lager og logistik? Så har du en fantastisk mulighed hos LINAK.

LINAK er en produktionsvirksomhed med fokus på vækst og effektivisering. Derfor får du som lager- og logistikoperatørlærling et udfordrende og spændende arbejde, hvor der står et team på 54 lagermedarbejdere, fordelt på 6 hovedlagre, klar til at lære fra sig og understøtte, hvor der er brug for det. Hos LINAK har vi uddannet lærlinge i en lang årrække, så du vil fra starten af uddannelsen kunne sparre med erfarne kolleger, som selv har taget uddannelsen på LINAK.

Du vil komme til at arbejde på et moderne lager, der blandt andet byder på automatiserede lagersystemer bestående af smalgangslagre, lagerautomater og selvkørende AGV’er. Der benyttes elektronisk scanner til pakning, emballering og forsendelse af varer. Derudover vil du lære at arbejde med vores ERP system og anvende trådløs datafangst og stregkodeudstyr. Derfor er det vigtigt, at du har lyst til at bruge dine IT færdigheder og ikke er bange for at bruge engelsksprogede systemer.


Primære arbejdsopgaver:

Varemodtagelse

Modtage indkommende gods, kurerpakker og post m.m.
Tømme biler
Modtage luftfragt

Lager

Plukke varer til produktion blandt andet fra lagerautomatsystemer
Pakke reservedele m.m.
Drift af automatiserede lagre
Betjening af lagerautomater og AGV´er

Forsendelse

Pakke varer og trailer til distributionscenter i Padborg


Uddannelsen

Uddannelsen er af 2½ års varighed og veksler mellem skole og praktik. På skolen vil du modtage undervisning i f.eks. edb-lagerstyring, kundebetjening, lagerøkonomi og køreuddannelse. Den praktiske del foregår hos LINAK, hvor du vil indgå i et team med dine andre kolleger. Du vil under din tid som lærling desuden modtage lærlingeløn.



Du kan også læse mere om uddannelsen på skolens hjemmeside: https://www.eucsyd.dk/erhvervsuddannelser/alle/lager-og-terminal/

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Technical Sales Application Engineer
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger en energisk og udadvendt Application Engineer, der kan arbejde i en dynamisk hverdag og være spiller i et team, hvor målet er at øge vores markedsandele globalt.

Du vil indgå i et team med 10 kollegaer, der via vores datterselskaber sælger systemer til hospitalssenge, plejesenge og andre applikationer inden for det globale Medical marked. Vores opgave er at supportere vores sælgere og teknikere med tekniske og kommercielle argumenter og løsninger, så kunderne vælger LINAK som den foretrukne leverandør. Du vil dagligt møde mange spændende og udfordrende opgaver.

Du brænder for at få tingene til at ske og stræber efter at blive den bedste rådgiver for dine kolleger og samarbejdspartnere, så der bliver fundet den mest optimale tekniske løsning, der matcher kundens behov.


Primære arbejdsopgaver:

Drive kundeprojekter i tæt samarbejde med kolleger i datterselskaberne
Deltage i udviklingsprojekter fra start til implementering i kundeapplikationer
Give teknisk og kommerciel rådgivning og support til vores datterselskaber
Gennem træning sikre, at kollegaer og sælgere har det rette kompetenceniveau
Følge op på igangsatte aktiviteter
Udarbejde informations- og salgsmateriale
Ad hoc opgaver inden for salgsorganisationen


Du:

er (ny)uddannet maskin-, elektronik- eller mekatronikingeniør, maskinmester eller har på anden vis opnået en god teknisk indsigt i mekaniske og elektriske konstruktioner
kan formidle tekniske emner via træning og kommunikation
har gerne erfaring med teknisk support på systemniveau fra en salgsrelateret funktion
er udadvendt og trives med en bred kontaktflade
er systematisk, har overblik og kan arbejde selvstændigt
er service- og kundeminded og kan begå dig på tværs i organisationen
er god til at kommunikere på dansk og engelsk i skrift og tale (og gerne tysk)
har gerne erfaring med Office pakken og MRP-systemer
er indstillet på 10 - 20 dages rejseaktivitet pr. år
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Strategic Purchaser
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Hvis du brænder for strategisk indkøb og har lyst til at hjælpe en af de mest succesfulde danske industrivirksomhed på rejsen mod Category Management, så har du nu chancen. En af vores strategiske indkøbere har besluttet at gå på pension og derfor søger vi nu en ny kollega til vores team i Guderup.

Godt købmandskab, god forretningsforståelse og strategisk tænkning er fundamentet for vores indkøbsfunktion og vores Strategiske Indkøbere. Du bliver ansvarlig for at drive og udforme indkøbsstrategien for dit eget område. Du forbereder og gennemfører avancerede forhandlinger ved at bruge din solide indkøbsværktøjskasse og din indsigt i markedstendenser og leverandører, samt hjælper kollegaer på tværs af organisationen i diverse projekter.

Du kommer til at rapportere til Corporate Vice President, Purchasing for LINAK og vil blive en del af en afdeling på samlet 9 medarbejdere med dig. Du vil desuden have indkøbskolleger i de andre forretningsområder og produktionssteder globalt.


Primære arbejdsopgaver:

Håndtering af sine egne leverandører samt ansvarlig for kost optimeringer:
Forberede og gennemføre forhandlinger med årlige kost reduktioner hos leverandører
Gennemføre jævnlige benchmarking i markedet
Indgående kendskab til markedstendenser og videregivelse af relevant information til interne interessenter
Deltage i eller sikre ressourcer til gennemførelse af optimerings projekter
Udvikling og implementering af globale strategier for at sikre løbende forbedringer:
Evaluering og styring af en robust forsyningskæde
Udvikling og implementering af vækststrategier for foretrukne leverandører
Udarbejde udfasning plan for udvalgte leverandører
Gennemføre market survey, udvælge og evaluere leverandører, der understøtter LINAKs overordnede strategier.
Gennemføre kontraktforhandlinger med nye og eksisterende leverandører
Indgående kendskab til egne leverandører
Være aktiv sparringspartner internt i LINAK og eksternt ved leverandører


Du:

har sandsynligvis en teknisk uddannelse som eksempelvis ingeniør, gerne suppleret med en økonomisk uddannelse. Alternativt kan du komme fra en mere kommerciel baggrund med en del teknisk erfaring.
har gerne et par års erfaring – også gerne med Category Management
er en stærk forhandler som motiveres af at nå sine mål
tænker strategisk og formår at formidle dine budskaber til resten af organisationen
har et udpræget drive og tager ejerskab for at følge tingene til dørs
bevarer strukturen og kan finde kreative problemløsninger i en travl hverdag
har en god forretningsforståelse og kan prioritere dine opgaver
har evnen til at kommunikere på skrift og i tale på alle niveauer
kan udfordre kollegaer og samarbejdspartnere konstruktivt
motiveres af samarbejde med mange forskellige typer af mennesker og kulturer
har humor og lyst til at være en del af et velfungerende team
behersker engelsk og gerne tysk på forhandlingsniveau
er indstillet på rejseaktivitet ca. 10 til 20 dage om året

Tiltrædelse hurtigst muligt. Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Corporate Vice President, Purchasing, Pia Fastrup Rasmussen på tlf. +45 2443 5082
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
ERP consultant (Finance)
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Do you like working within the field of Finance, but want to challenge yourself even further by combining it with complex ERP systems in a global organization? Then we might have the right job for you.



We are close to completing our Microsoft D365 FO roll-out to all our subsidiaries around the world. To strengthen our team, we are looking for an ERP/Process Consultant that can finish our roll-out and then take the responsibility of continuously improving our financial processes in our ERP system.



Your primary focus area will be to optimize our finance processes globally across our app. 30 subsidiaries, including creating, testing, and implementing new solutions, as well as training and supporting colleagues around the world.



There are many different paths to this job. You could have a background in accounting, controlling, or another finance field with some IT systems experience. Alternatively, you could come from the IT world with a lot of finance experience. Your success will depend on your ability to create meaningful dialogues with your global finance colleagues and with the local stakeholders here at headquarters.





Primary tasks:

Roll out Microsoft D365 FO to our last subsidiaries.
Continuous development of our financial processes in Microsoft D365 FO
Explore new functionalities in Microsoft D365 FO and evaluate their potential for LINAK.
Daily support of our global finance organization
Conduct training of local process owners
Sharing knowledge and best practice across the organization to ensure conformity and efficiency.





You:

are either newly graduated bachelor or candidate within a financial discipline or you have some years of experience – preferably within ERP/IT systems with focus on finance (Microsoft D365 FO experience preferred)
are excellent at creating relations, co-operation and you can associate with colleagues across a global organization.
passionate about optimizing processes.
are service minded and love to help people.
have drive and take responsibility for your task.
like to travel.
are fluent in Danish and English (oral and written)
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik inden for UX/UI Design
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for UX/UI Design! Vi søger dig, som har gå-på-mod, lysten til at lære og som vil være en del af en dynamisk og målrettet team. For at bevare det innovative og nytænkende mindset skal LINAK være på forkant med nye teknologier og løbende udvikle nye talenter. Derfor sætter vi hos LINAK pris på vores praktikanter!


Vil du gerne designe produkter og digitale løsninger, lave brugerundersøgelser, lave markedsanalyser, have direkte kontakt til kunder og leverandører, og arbejde med den nyeste teknologi? Så er du kommet til rette sted!


"I min tid hos LINAK har der været rig mulighed for læring og udvikling. Her fik jeg både støtte og frihed til at udforske nye kompetencer, og jeg følte mig som en værdifuld del af holdet." – Rie, tidligere praktikant i UI/UX Design



Eksempler på arbejdsopgaver

Design af brugergrænseflader til en bred vifte af digitale platforme, herunder apps og hjemmesider. Vi anvender værktøjer som Figma til at skabe intuitive og æstetisk tiltalende brugeroplevelser.
Forbedring og styrkelse af brugeroplevelsen i vores digitale produkter. Dette indebærer at identificere og adressere brugernes behov og smertepunkter gennem løbende feedback og designoptimeringer.
Udvikle prototyper og skabe wireframes som led i processen med at visualisere og teste nye designkoncepter. Dette vil hjælpe med at guide vores designbeslutninger og sikre en problemfri implementering
Arbejde med personas for at opnå indsigt i målgruppen. Efterfølgende analysere indsamlet brugerdata efter brugertests for at trække værdifulde indsigter og forbedre produktet yderligere.



Vi søger dig, som

er i gang med en relevant ingeniør-, design- eller IT-uddannelse fx Interationdesign, IT Product Design, Digital Design
tidligere har arbejdet med Figma eller har lysten til at lære
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring og afprøve teori i praksis hos en af Danmarks største industrivirksomheder.
har et positiv og imødekommende mindset
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Elektronikfagteknikerlærling
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Har du lyst til at arbejde med elektronik? Og har du lyst til at hjælpe med at løse tekniske problemer og dermed sikre innovation og kvalitet i vores fremtidige produkter? Så er det måske lige dig, vi leder efter.



Som elektronikfagteknikerlærling på LINAK får du en enestående chance for at tage en uddannelse i en succesfuld international virksomhed. Uddannelsen tager 3½ år, hvoraf 40 uger er på skole.



Du vil komme til at arbejde tæt sammen med både testteamet og produktionsteamet. Arbejdet vil foregå i et dynamisk udviklingsmiljø, hvor udfordringerne er mange og variationen i opgaverne er stor. Størstedelen af din læretid vil foregå i MEDLINE/CARELINE segmentet, der består af ca. 50 funktionærer og 100 timelønnede medarbejdere, der alle arbejder sammen om at nå ét fælles mål.



Primære arbejdsopgaver

Fejlfinding og vedligeholdelse på produktions- og testudstyr
Fejlfinding samt fejlretning på kasserede elektronikemner fra produktionen
Test, afprøvning og dokumentation af nye produkter/prototyper
Opbygning af testopstillinger
Udførelse af forefaldende teknisk arbejde
Udvikle mindre LabVIEW programmer til automatisk test



Du

har lysten og viljen til at lære nyt
er positiv, imødekommende og kan lide at kommunikere med andre
er fleksibel og har gå-på-mod
er god til at samarbejde, men kan også arbejde selvstændigt
er serviceminded og kvalitetsbevidst
er i gang med eller har bestået grundforløbet

Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Regional Sales Engineer, Singapore
Agramkow A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
Are you ready to become a major player in the development of our business in the Asia Pacific region? Do you have in-depth knowledge of the market, customers and competitors within the appliance/cooling industry? Do you have a commercial mindset oriented to results on value-based selling and solution selling (BTB)? Then, you may be the Regional Sales Engineer that we are looking for to strengthen our APAC sales team!

AGRAMKOW is highly focused on delivering high-end solutions and customer service.

You will be responsible for developing the market within the appliance industry, focused on the Cooling/Air-conditioning, Refrigeration and Heat Pumps applications.

Sales of Solutions and Services around the APAC region
With reference to the Managing Director of AGRAMKOW Asia Pacific PTE LTD, you will become responsible for identifying customers’ needs and converting them into business opportunities. You are able to translate and explain technical information of AGRAMKOW process and software solutions to customers. Furthermore, you will stay abreast of the latest developments and breakthroughs, and pass this vital knowledge on to others.

You will be responsible for Account Management within AGRAMKOW CRM system, you must identify the potential competitors and local demands in the APAC region. Your market knowledge will be fundamental to reach the sales target.

Your focused work on prospecting, where your commercial mindset with a technical flair is demanded, for selling AGRAMKOW process and software solution, and services, will lead you to success in terms of highly satisfied customers.

Technical skills and Experience
You have a relevant technical education, such as a Technical Engineer with an equivalent BSc in Engineering or similar. It is a demand that you have preferable 2-3 years’ experience in supporting sales activities in the region, preferably within HVAC, Refrigeration and/or Vacuum industry. You are professionally skilled, focused on value-based selling and solution selling – Business to Business (BTB).

You work systematically and structurally, in addition to having good knowledge on MS Office package and CRM tools, preferably Salesforce.

Proficient in written and spoken English is mandatory. Other languages such as Chinese will be an advantage.

We invite candidates for interview on an ongoing basis and close the position once we have found the right person for the job.
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik til Indkøb
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik i indkøb! Vi søger studerende, som har drive og lysten til at lære, og derudover gerne vil være en del af et entusiastisk team. Du vil blive inddraget i problemstillinger, samt indgå i arbejdet med både større og mindre projekter.

Projekter kan være at videreudvikle og medvirke til global implementering af vores Category Management platform. Derudover kan du komme til at udvikle værktøjer til håndtering af Risk Management i supply chain, eller du kan være med til at udvikle værktøjer til SRM. Du vil som praktikant dermed få hands-on erfaring og blive en integreret del af teamet.


Eksempel på tidligere projekt - projekter varierer efter kvalifikationer og interesser:

Undersøge mulighederne for at etablere category management, som kan bruges som en fælles platform, for at koordinere og afstemme beslutninger til alle BU. Det skal vurderes hvorvidt category management kan være med til at sikre, at LINAK har den rigtige leverandørportefølje for kapacitet, risiko og leverandørudvikling.


Vi søger dig, som

er i gang med en relevant ingeniør- eller business uddannelse fx Purchasing Management, Global Business, Marketing og Indkøb B2B
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring og afprøve teori i praksis hos en af Danmarks største industrivirksomheder
har et positivt og imødekommende mindset
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik inden for Supply Chain
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for supply chain! Vi søger dig, som har gå-på-mod, lysten til at lære og som gerne vil være del af et dynamisk og dedikeret team. Du vil blive inddraget i værdiskabende projekter, reelle problemstillinger, og arbejde med både større og mindre opgaver.

Projekter inden for supply chain vil omhandle håndtering af den interne logistik. Du vil være med til at sikre løbende udvikling og forbedring af processer og opgaver med fokus på LEAN. Dine arbejdsopgaver kan fx omhandle produktivitetsforbedring og optimering af lager, varehåndtering og vareflow. Har du erfaring inden for simulering, kan disse kompetencer også komme i spil og blive udfordret.

Ved alle arbejdsopgaver er det en naturlig del af dagligdagen også at forstå organisationens behov og overføre dem til løsninger inden for dit område.


Eksempler på tidligere projekter - projekter varierer efter kvalifikationer og interesser:

Kortlægning af vores emballageforbrug og afdækning af kostreduktionsmuligheder i samarbejde med produktionsafdelingerne og leverandører.
Flow analyse af transport mellem bygninger og efterfølgende optimering af kørselsmønster
Layoutændring af nyt lager med analyse af vareflow fra lager til produktion med efterfølgende optimering af flowet.


Vi søger dig, som

er i gang med en relevant ingeniør- eller business universitetsuddannelse fx Operations and Supply Chain Management, Cand.merc. el. lignende
har kendskab til LEAN management og finder det spændende at optimere og se muligheder
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring
har et positiv og imødekommende mindset
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Ingeniørpraktik inden for Produktion
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for produktion! Vi søger dig, som har gå-på-mod, har lysten til at lære og som vil være en del af en dynamisk og målrettet produktlinje. For at bevare det innovative og nytænkende mindset skal LINAK være på forkant med nye teknologier og løbende udvikle nye talenter. Derfor sætter vi hos LINAK sætter vi stor pris på vores praktikanter!

Vil du gerne være med til at udvikle, specificere, indkøbe og igangsætte fremtidens proces- og produktionsudstyr er du kommet til rette sted. Som praktikant kan du være med til at kvalitetssikre, rationalisere, automatisere og optimere produktionen, og du vil være med til, at løse opgaver som ugentlige registreringer af forskellige produktionsdata. Derudover vil dagligdagen være præget af større og mindre projekter, spændende diskussioner, vidensdeling og nytænkning.


Eksempler på tidligere projekter - projekterne varierer efter kvalifikationer og interesser:

Flowoptimering i en produktionscelle. Analysere optimeringsmuligheder, inkl. trimning for at kunne producere flere emner pr. time. Analyse af materialeflow til en celle ift. placering af materialer fsva. arbejdets udførsel, samt hvordan man minimere antallet af stop. Undersøge, træne, indføre og oplære medarbejdere i det nye setup.

Re-designe en produktionscelle. Herunder at undersøge current state, se/beregne forbedringer, designe et nyt layout, flytte maskiner og implementere nyt layout, træne medarbejdere og lave en opfølgning på det.


Vi søger dig, som

er i gang med en relevant uddannelse; ingeniør, maskinmester, produktions teknolog el.lign.
brænder for optimering af produktion
ser muligheder frem for begrænsninger
skaber engagement og samtidig er imødekommende
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
kan grundlæggende dansk i tale og skrift
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik til Design & Produktudvikling
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for Design & Produktudvikling! Vi søger dig, som har gå-på-mod, lysten til at lære og som vil være en del af en dynamisk og målrettet team. For at bevare det innovative og nytænkende mindset skal LINAK være på forkant med nye teknologier og løbende udvikle nye talenter. Derfor sætter vi hos LINAK sætter vi stor pris på vores praktikanter!

Vil du gerne designe produkter, lave forbrugerundersøgelser, lave markedsanalyser, have direkte kontakt til kunder og leverandører, og arbejde med den nyeste teknologi? Så er du kommet til rette sted!

”Hos LINAK der har jeg fået lov til at fordybe mig i ét projekt, og har oplevet at få rigtig meget ansvar og opbakning, både fra mine kollegaer, kontaktperson og min chef” – Torben, tidligere praktikant i Design & Produktudvikling


Eksempler på tidligere projekter - projekterne varierer efter kvalifikationer og interesser:

Arbejde med den interaktive designproces af nye produkter. Dette indeholder både at tegne sketches, lave low-fidelity prototyper og afprøve koncepterne med slutkunder. For at lære vores kunder endnu bedre at kende og forstå værdikæden kan det også være nyttigt at tage ud og lave interviews, etnografiske studier eller andet research ude i feltet.
Re-design af en håndbetjening. Herunder visuelle designkoncepter og udvikle nye koncepter til funktionaliteten af betjeningen. Koncepterne skal sættes i kontekst, og der udarbejdes en mellemvej mellem designet, og de restriktioner der opstår i processen f.eks. produktionsomkostninger.


Vi søger dig, som

er i gang med en relevant ingeniør- eller business uddannelse fx Innovation and Business, Global Business, Interactiondesign, IT Product Design
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring og afprøve teori i praksis hos en af Danmarks største industrivirksomheder.
har et positiv og imødekommende mindset
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik inden for Kvalitet og Bæredygtighed
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for kvalitet! Vi søger dig, som har gå-på-mod, lysten til at lære og som gerne vil være del af et dynamisk og engageret team.

Vi søger praktikanter inden for flere områder: Q-test, Leverandørkvalitet og bæredygtighed eller Produktionskvalitet.

I Q-test arbejder vi blandt med at teste nye systemer/softwareløsninger til LINAK kunder. Q-test består af et lille team, man som praktikant bliver en del af. I teamet er der en uformel omgangstone og motiverende arbejdsstruktur, og der er ikke langt til nærmeste leder, hvilket gør det nemt og rart at være praktikant i afdelingen. Primære opgave i afdelingen er at teste nye systemer/softwareløsninger.


Som praktikant i Q-test vil du bl.a.:

Teste kundespecifikke software og herved sikre kvaliteten i softwaren/løsningen til kunden

Få en bred kontaktflade, idet en stor del af dit arbejde vil være at kommunikere med software udviklere samt teknisk salg i udenlandske datterselskaber. Hermed får du en vigtig rolle ift. at afklare eventuelle fejl, mangler eller optimeringer til en systemløsning til en kundeapplikation

Derudover vil der være mulighed for at snuse til DFMA og Testplans møder ved udvikling af nye LINAK hardware
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik til Salg & Business Development
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for Salg & Business Development! Vi søger studerende, som har drive og lysten til at lære, og derudover gerne vil være en del af et entusiastisk team. Du vil – som en naturlig del af teamet – blive inddraget i problemstillinger, samt indgå i arbejdet med både større og mindre projekter.



Til efteråret 2024 søger vi praktikanter inden for følgende områder:

Market research med afsæt i et udvalgt forretningsområde, hvor vi øjner en vækstmulighed. I tæt samarbejde med en medpraktikant eller kollega, vil du få til opgave at indsamle viden, som i sidste ende kan bruges til at definere go-to-market strategien. Det kræver en analytisk tilgang og kommerciel forståelse for at skabe gode resultater. Du får en bred kontaktflade: både internt på LINAK (globalt), samt interesserenter i ind- og udland.

Der vil ud over være ad-hoc opgaver som eksempelvis content til internt materiale. Som ekspert inden for det specifikke forretningsområde er det nærliggende, at du hjælper til at fastholde og formidle den viden, du har oparbejdet – særligt til salgsorganisationen. Der vil også være øvrige ad-hoc opgaver med afsæt i dine kompetencer.


Vi søger dig, som

er i gang med en relevant ingeniør- eller business universitetsuddannelse fx Forretningsudvikling, Global Business, Innovation and Business, Cand. Merc.
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring
har et positiv og imødekommende mindset
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk og engelsk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Praktik inden for Mekanik
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til praktik inden for mekanik! Vi søger dig, som har gå-på-mod, lysten til at lære og som gerne vil være del af et dynamisk og dedikeret team. Du vil blive inddraget i værdiskabende projekter, reelle problemstillinger, og arbejde med både større og mindre opgaver.

Vi søger praktikanter inden for flere områder: Existing Products, R&D og Produktionsteknik.

I Existing Products kan du arbejde med analyse, gennemgå tekniske produktforbedringer, lave kostoptimeringer og mindre mekaniske udviklingsprojekter for at forblive konkurrencedygtig. Du vil være med til at gennemføre kvalitetsforbedringsopgaver og reklamationsbehandling og du vil være i dialog med både interne og eksterne parter. I Existing Products er du nøglepersonen for produktets fremtidige levetid!

I R&D vil du arbejde med nuværende udviklingsprojekter og tage del i processen fra ide til løbende produktion. Opgaver kan være mekaniske beregnings- og konstruktionsopgaver, praktisk gennemførelse af test og analyse relateret til egne opgaver og dokumentation af eget arbejde gennem udviklingsforløbet.

Inden for Produktionsteknik er du med til at specificere og udvikle produktionsudstyr, som både kan være traditionelt udstyr, men også automatisering med collaborative robotter m.v.. Arbejdet sker i tæt samarbejde med medarbejderne i produktionen og eksterne leverandører og du får derfor en bred kontaktflade kombineret med tekniske udfordringer.


Vi søger dig, som:

er i gang med en relevant ingeniøruddannelse el. lign.
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring og en fagligt stejl læringskurve
har et positiv og imødekommende mindset
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk
Ingeniør eller datamatikerpraktik inden for IT
LINAK A/S
Syddanmark
6400 Sønderborg
LINAK søger studerende til ingeniør eller datamatikerpraktik! Vi søger dig, som har drive, lysten til at lære og som gerne vil være en del af vores IT-organisation. Du vil blive inddraget i tværgående optimeringsprojekter med fokus på processer og/eller applikationer.

”Rent fagligt fik jeg virkelig styrket de kompetencer jeg allerede havde med i bagagen fra skolen. Det var bl.a. mine skills i .NET universet, hvor jeg fik lov til at arbejde meget mere med MVC, API’er og Entity Framework, som var teknologier jeg kun kendte begrænset til. Derudover fik jeg også bedre kendskab til clouduniverset, og indsigt i hvordan man kan bruge Azure og DevOps til udrulning af ens software.” – siger tidligere praktikant, Lukas, om at være i praktik hos LINAK IT.


Projekter kan involvere

at du i samarbejde med vores IT-arkitekter og R&D afdelinger planlægger og vurderer hvilke applikationer fra vores Application Portfolio der skal anvendes i udviklingsprocessen for LINAK produkterne.
at du i samarbejde med vores Produktions IT arbejder med at planlægge og koordinere applikationer og integrationer for at få skabt et fundament for det videre arbejde med AI og ML i dette område.
at du involveres i programmeringsopgaver i vores Development Team

Derudover vil dagligdagen være præget af spændende diskussioner, vidensdeling og nytænkning. Du bliver inddraget i opgaver som planlægning og facilitering af workshops, behovsafklaring, interviews, forventningsafstemning, procesdefinering, implementering af processer og guidelines og meget mere. LINAK IT er på en digitaliseringsrejse, og vi vil gerne have dig med ombord!


Vi søger dig, som

er i gang med en relevant ingeniør eller datamatikeruddannelse og brænder for IT
ser muligheder frem for begrænsninger
vil have hands-on erfaring og vil være del af en afdeling i fuld udvikling
har et positiv og imødekommende mindset
kan se ting fra flere perspektiver
bliver motiveret af faglige udfordringer
taler og forstår dansk på grundlæggende niveau
Skriv venligst i din ansøgning, at du har set dette job på Sydjob.dk

søg job

Sønderborg Aabenraa Haderslev Kolding Billund Vejen Tønder
Middelfart Assens Nordfyn Odense Faaborg-Midtfyn Kerteminde Nyborg Svendborg Langeland/Ærø
Tyskland