4.782
4.782
 job i Region Syddanmark og Nordtyskland
Log ind ▼
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Sydbank A/S

Sydbank A/S

|
Syd- og Sønderjylland
|
Aabenraa
|
Indrykket 19-11-2019

GDPR Specialist



Sydbank er en bank tæt på kunderne. Vi finder løsningerne, der hvor de er, hurtigt og effektivt. Vi bygger på relationerne mellem mennesker. Og vi har fokus på det vigtige, nemlig bankdrift og sundt købmandskab. Gammeldags nærvær, ny teknologi vi bruger det, der virker. Vi kender vores kunder og er tæt på dem med professionel rådgivning. Med de bedste samarbejdspartnere i ryggen skaber vi konkurrencekraft.

Brænder du for at arbejde med GDPR i en stor og kompleks organisation? Og har du erfaring med GDPR-området i en bank, offentlig myndighed eller privat virksomhed? Så har vi jobbet til dig i Sydbanks kvalitetssikringsafdeling.

Du vil blive ansat i Sydbanks kvalitetssikringsafdeling i Aabenraa, som sikrer, at persondataforordningen og hvidvaskreglerne indarbejdes i bankens forretningsprocesser, og at reglerne efterleves. Dette gøres igennem projekter, processer, rådgivning og uddannelse. Du vil blive en vigtigt sparringspartner for Sydbanks rådgivere og stabsfunktioner på GDPR-området.

Kvalitetssikringsafdelingen består af syv personer med forskellige kompetencer indenfor jura, bankdrift og IT/projektledelse. Teamet er kendetegnet ved høj performance, frihed under ansvar og masser af energi. Sparring, vidensdeling og humor er en naturlig del af hverdagen. Du vil få en bred kontaktflade i organisationen og mulighed for at præge bankens fremadrettede udvikling på compliance-området.

Som kvalitetssikringsspecialist skal du:

  • Agere som sparringspartner og rådgiver for bankens rådgivere og stabsfunktioner
  • Arbejde tæt sammen med bankens DPO på områder som DPIA, artikel 32, databrud osv.
  • Afholde og vedligeholde interne kontroller
  • Udarbejde og vedligeholde forretningsgange og arbejdsbeskrivelser i samarbejde med forretningen og compliance-funktioner
  • Indgå i projekter på sektor- og datacentralniveau, hvor der er stigende fokus på GDPR ift. forretnings- og systemudvikling
  • Arbejde tæt sammen med bankens forretningudviklingsafdelinger og vores IT-afdeling i forhold til løsninger og kommunikation
  • Holde dig fagligt ajour i forhold til ansvarsområdet i afdelingen
  • Koordinere og samarbejde på tværs af organisationen med vigtige interessenter.

Vores nye kvalitetssikringsspecialist vil derfor have denne profil:

  • Du brænder for kvalitet i din opgaveløsning
  • Du har en bankfaglig baggrund eller en længere videregående uddannelse, hvor GDPR har indgået i din uddannelse eller efterfølgende arbejdsliv
  • Du har interesse i at læse lovtekst og arbejde det ind i forretningens processer
  • Du trives i en travl hverdag med en bred kontaktflade til forretningen. Det foregår via sparring, projekter, processor og møder
  • Du forstår nødvendigheden af og evner at omsætte beslutninger, holdninger osv. til notater, forretningsgange og arbejdsgangsbeskrivelser
  • Du trives med at udføre kontrolopgaver, ikke bare for kontrollens skyld, men også for proaktivt at bruge den opbyggede viden i forhold til kolleger og de kommende løsninger
  • Du har et godt overblik, er proaktiv og tænker langsigtet
  • Du er en god kommunikator, både mundtlig og skriftligt
  • Du er struktureret, vedholdende og dialogorienteret
  • Du kan samarbejde og kommunikere på alle niveauer i en stor organisation.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og udviklende job i en afdeling med et team af kolleger med et højt ambitionsniveau
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et job, hvor du har stor indflydelse på udviklingen i banken
  • En åben og inspirerende samarbejdsform
  • Et arbejdsmiljø, der er karakteriseret ved frihed under ansvar.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning hurtigst muligt og senest tirsdag den 3. december. Vi behandler ansøgningerne løbende, og vi glæder os til at høre fra dig.

Vil du vide mere ...

om jobbet, dine muligheder og vores forventninger til dig, er du velkommen til at ringe til afdelingschef Michael Landrock på 24 60 08 00.

Sydbanks hovedsæde

Kvalititetssikringsafdelingen har til huse på Sydbanks hovedsæde, som ligger på adressen Peberlyk 4, 6200 Aabenra, ca. 25 km fra den dansk/tyske grænse. Udover at være hjemsted for direktionen rummer hovedsædet bankens special- og fællesfunktioner, herunder Compliance. Der arbejder ca. 700 medarbejdere på hovedsædet.




Sydbanks værdigrundlag understreger, at banken som servicevirksomhed først og fremmest sigter efter at tilfredsstille kundernes behov for finansielle ydelser.

I Sydbank møder vi kunderne med udgangspunkt i holdningen 'Hvad kan vi gøre for dig', og vi handler efter værdisætningen: Dygtighed og relationer skaber værdi.

Vi tror på, at kombinationen af dygtige medarbejdere og gode relationer skaber værdi for kunderne - og dermed også for banken. Derfor er netop disse ord - dygtighed, relationer og værdi - kernen i Sydbanks værdigrundlag, også kaldet 'Den blå tråd'.
Sydbank mod 2016

Sydbank har i slutningen af 2013 taget beslutning om en række forretningsmæssige principper og målsætninger med henblik på at fastholde og styrke bankens position i sektoren frem imod 2016.

Kernen i dette er et målrettet fokus på segmenterne privat, erhverv og private banking, og målsætningen er således en skarp profil overfor både eksisterende og potentielle kunder.
Forretningsgrundlag

Med Den blå tråd - Sydbanks værdigrundlag - som holdningsmæssigt fundament driver banken forretning baseret på et solidt grundlag, der i korte træk lyder:

Sydbank vil fortsætte som en selvstændig bank på egne præmisser.

- Sydbank er en rådgivningsbank, der ønsker at fremstå som en kompetent og vær-diskabende bank.

- Sydbank ønsker et image, der afspejler, at banken behandler kunderne med respekt ud fra devisen 'sig det, som det er'.

- Sydbank tilstræber at lave forretninger med kunderne baseret på langvarige kunde-relationer.
Kontakt
Kontaktperson
Anne Wolter Uldbjerg
Tlf:
74372554
Adresse
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
19-11-2019
Udløber:
03-12-2019
Kviknummer:
LJA-77585128
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Finans og bank,
Økonomi
Beliggenhed og ruter
Job fra denne arbejdsgiver
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
21-12-2019
Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.