4.837
4.837
 job i Region Syddanmark og Nordtyskland
Log ind ▼
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Sydbank A/S

Sydbank A/S

|
Syd- og Sønderjylland
|
Aabenraa
|
Indrykket 28-09-2018

Afdelingsleder til Sydbanks nye kvalitetssikringsafdeling for persondata og hvidvask



Sydbank er en bank tæt på kunderne. Vi finder løsningerne, der hvor de er, hurtigt og effektivt. Vi bygger på relationerne mellem mennesker. Og vi har fokus på det vigtige, nemlig bankdrift og sundt købmandskab. Gammeldags nærvær, ny teknologi vi bruger det, der virker. Vi kender vores kunder og er tæt på dem med professionel rådgivning.

Med de bedste samarbejdspartnere i ryggen skaber vi konkurrencekraft.

Vil du stå i spidsen for Sydbanks nye kvalitetssikringsafdeling? Og har du erfaring med den nye persondataforordning og håndtering af hvidvaskregler? Så har vi jobbet til dig.


Sydbank søger en afdelingsleder, som brænder for at etablere og udvikle Sydbanks nye kvalitetssikringsafdeling i Sydbanks hovedkvarter i Aabenraa. Du får både det faglige og det personalemæssige ansvar for afdelingen. Enhedens vigtige formål er at sikre, at banken får arbejdet persondataforordningen og hvidvaskreglerne ind i bankens forretningsprocesser. Du har i høj grad mulighed for at præge indholdet i jobbet og er selv med til at sammensætte dit team af medarbejdere.

Da du bliver spillende træner i starten, er det vigtigt, at du kan gennemskue og forstå kompleksiteten af det faglige område og har erfaring med at arbejde med forretningsgange. For at blive klædt på til opgaven vil du modtage uddannelse efter behov samt samarbejde med videnspersoner bredt i banken - eksempelvis med bankens Data-Protection Officer, den hvidvaskansvarlige samt bankens IT-sikkerhedsafdeling.

Som afdelingsleder skal du:

  • Sikre udarbejdelse af og vedligeholdelse af forretningsgange og vejledninger
  • Sikre oplæring og vejledning af rådgiverne i filialnettet omkring korrekt brug af forretningsgange og ud fra best practice sikre, at der udarbejdes arbejdsbeskrivelser
  • Lede, planlægge, prioritere og fordele det løbende arbejde i afdelingen
  • Være sparringspartner for dine medarbejdere, som du løbende udvikler og coacher
  • Indgå proaktivt i projekter
  • Holde dig fagligt ajour i forhold til ansvarsområdet i afdelingen
  • Samarbejde med eksterne partnere, som fx Bankdata
  • Koordinere og samarbejde på tværs af organisationen med vigtige interessenter


Vores nye afdelingsleder vil derfor have denne profil:

  • Du brænder for kvalitet i din opgaveløsning
  • Du har en bankfaglig baggrund eller erfaring fra lignende job
  • Du har interesse i at læse lovtekst og arbejde det ind i forretningens processer
  • Du har ledelseserfaring fra et tidligere job eller har erfaring som projektleder
  • Du trives med projektarbejde såvel som system- og administrative opgaver
  • Du har et godt overblik, er proaktiv, struktureret og tænker langsigtet
  • Du er en god kommunikator både mundtlig og skriftligt og er ikke bange for at træffe beslutninger
  • Du er vedholdende, pragmatisk og evner at få folk med dig
  • Du er dialogorienteret og kan samarbejde og kommunikere på alle niveauer i en stor organisation


Vi tilbyder:

  • Et spændende og udviklende job i en afdeling med et team af kolleger med et højt ambitionsniveau
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et job, hvor du har stor indflydelse på udviklingen i banken
  • En åben og inspirerende samarbejdsform og et arbejdsmiljø, der er karakteriseret ved frihed under ansvar


Ansøgningsfrist

Send din ansøgning hurtigst muligt og senest torsdag den 11. oktober 2018. Vi behandler ansøgningerne løbende, og vi glæder os til at høre fra dig.


Vil du vide mere ...

om jobbet, dine muligheder og vores forventninger til dig, er du velkommen til at ringe til afdelingsdirektør Pia Lorenzen på 61 20 48 31.


Sydbanks hovedsæde ...

ligger på adressen Peberlyk 4 ca. 25 km fra den dansk/tyske grænse. Udover at være hjemsted for direktionen rummer hovedsædet bankens special- og fællesfunktioner, herunder Compliance. Der er arbejder ca. 700 medarbejdere i hovedsædet.


Område Privat og Private Banking ...

er fysisk placeret i Sydbanks hovedsæde på Peberlyk 4 i Aabenraa. Området under ledelse af områdedirektør Steen Sandager omfatter afdelingerne Privat, Private Banking, Investering og Skat. Området beskæftiger 36 dygtige og engagerede medarbejdere.




Sydbanks værdigrundlag understreger, at banken som servicevirksomhed først og fremmest sigter efter at tilfredsstille kundernes behov for finansielle ydelser.

I Sydbank møder vi kunderne med udgangspunkt i holdningen 'Hvad kan vi gøre for dig', og vi handler efter værdisætningen: Dygtighed og relationer skaber værdi.

Vi tror på, at kombinationen af dygtige medarbejdere og gode relationer skaber værdi for kunderne - og dermed også for banken. Derfor er netop disse ord - dygtighed, relationer og værdi - kernen i Sydbanks værdigrundlag, også kaldet 'Den blå tråd'.
Sydbank mod 2016

Sydbank har i slutningen af 2013 taget beslutning om en række forretningsmæssige principper og målsætninger med henblik på at fastholde og styrke bankens position i sektoren frem imod 2016.

Kernen i dette er et målrettet fokus på segmenterne privat, erhverv og private banking, og målsætningen er således en skarp profil overfor både eksisterende og potentielle kunder.
Forretningsgrundlag

Med Den blå tråd - Sydbanks værdigrundlag - som holdningsmæssigt fundament driver banken forretning baseret på et solidt grundlag, der i korte træk lyder:

Sydbank vil fortsætte som en selvstændig bank på egne præmisser.

- Sydbank er en rådgivningsbank, der ønsker at fremstå som en kompetent og vær-diskabende bank.

- Sydbank ønsker et image, der afspejler, at banken behandler kunderne med respekt ud fra devisen 'sig det, som det er'.

- Sydbank tilstræber at lave forretninger med kunderne baseret på langvarige kunde-relationer.
Kontakt
Kontaktperson
Pia L. Lorenzen
Tlf:
74 37 2640
Adresse
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
28-09-2018
Udløber:
11-10-2018
Kviknummer:
LJA-66014386
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Finans og bank,
Jura og retsvæsen,
Kontor og administration,
Ledelse,
Økonomi
Beliggenhed og ruter
Job fra denne arbejdsgiver
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
18-12-2018
Kolding, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
31-12-2018
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
31-12-2018
Kolding, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
15-12-2018
Faaborg-Midtfyn, Fyn
Frist: 
06-01-2019
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
19-12-2018
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
12-12-2018
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
16-12-2018
Kolding, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
15-12-2018
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
Frist: 
11-12-2018
Få en jobagent

Opret en jobagent og lad jobbet komme til dig direkte i din mailbox.